Halal Food In Hong Kong..
Today is my first day working lepas cuti sakit dan CNY yang panjang...early morning my supervisor dah inform, lady boss wanted to see you..just be prepared. Ok I already know the story, but then I don't really know what her plan is.

Yup today, I am busy like bees. Bayangkan dah cuti about 10 days. Kena settle report dulu, lepas tu baru fikir menda lain. About 10am, my lady boss datang kat area kita orang. My lady boss ni Filipino, asking me about my chickenpox, my kids and etc. Then she sudenly told me, come to my room.

After chit chat about 15 minutes. Ok I come out, dengan otak yang bercelaru. The first person I call is my hubby.

"Yang, boss kamek (saya) nak suruh kamek gi Hong Kong, about 2 weeks maybe in March. Tapi nya ada sigek concern pasal makan, bak katanya mpun [macam yang dia (lady boss)] cakap pork everywhere!!!

My hubby: "Ok sik apa klak mek nanyak kawan mek nak slalu gi Hong Kong ya macam ni" (Ok tak ape, nanti saya tolong tanyekan kat kawan saya yang slalu gi Hong Kong).

She said to come back to her again tomorrow, survey the makan place and let her know. If I cant go they will drop my name and swap me to someone else. Pergh..sabar je la. I told her that I want to go. Just nak tanye pendapat korang sekiranya korang or kaum kerabat korang dah jejak kaki kat Hong Kong tu. Is it so hard to find halal food there? Jasa baik korang sangat la dihargai, area office tu somewhere at Kowloon Bay. Kalau tak boleh pergi ni second time MK dah terlepas peluang, last year gi Australia. Tolong ek?
Labels: edit post
6 Responses
  1. Iboh riso. Sikda la susah ney mok carik halal food kat Hong Kong nun. Lebih2 lagik mun kitak diam kat Kowloon nun. Banyak restoren halal muslim such as Sedique Mess, Olive Garden, Uncle Center, Islam Food, Kebab Express, Ziafat, Turkish Kitchen etc... :)


  2. wow best eh.. ktk keja gomen kah swasta?? cousin kmk ada pegi HK Nov/Dec last year.. maybe he can help.. http://sharmcaptured.blogspot.com/ si shamsul bahrin zainuzzaman... coba ktk nanyak nya eheks..


  3. Itadha Says:

    Audio: Menar ka, tq bebanyak..kamek nang nak pegi, work shadowing nak amik task cnun mbak kat ctok.


  4. Itadha Says:

    Onggon: Kamek keja private, Kira Finance Shared Service Centre MNC company la...ok klak mek try tanyak cousin kitak. TQ so much.


  5. maz Says:

    kak...why dun u ask mahdar? he was there once rite? hehehehe...bcoz i just remember last 2 yrs o(r last yr) he shows his pic n video to mak and ayah his trip to HK.maybe nya sempat singgah kat area Kowloon.find for halal food.


  6. Kak Yus Says:

    cousin kmk keja pramugari. nya madah di hong kong sik susah carik makanan halal.