Persandingan Mawi & Ekin (POGH)
Semalam MK sempat menonton majlis persandingan siapa lagi kalau bukan raja sms Mawi dengan pasangannya Ekin, yang disiarkan secara langsung melalui astro Ria. Wah gah betul, ini merupakan majlis ke 3 yang diadakan bertempat di Palace of Golden Horses (POGH). Nama pun kahwin sponsor kan…kalah majlis resepsi anak raja2..

Bertemakan “Hikayat 1001 Malam”, ala-ala Arab gitu. Mula nye pasangan pengantin menaiki bahtera yang katanye didayung, kemuadian disambut oleh pasukan berkuda. Gimiknya bukan Mawi yang turun dari bahtera tu dengan Ekin, tetapi orang lain. Mawi sebenarnya menunggu dengan pasukan berkuda. Lepas tu pasangan pengantin menuju ke dewan dengan menaiki kereta kuda. Tapi kan kuda tu macam takut, dan tak mau jalan asyik kena tarik dengan trainer dia dan beberapa kali jugak la sangkut. Majlis berakhir dengan kedua mempelai memotong kek yang berbentuk bantal.

Dari pengamatan MK majlis itu berlangsung dengan lancar jugak la, walaupun ada sikit masalah teknikal sewaktu persembahan berjalan. MK nak ucapkan kepada kedua mempelai selamat mengharungi bantera berumah tangga dengan sabar dengan tiap dugaan yang datang. Kepada kawan2 MK diluar sana yang baru melangsungkan perkahwinan specially to Siti Khatizah Abdul Wahid dan pasangannya, semoga bahagia hingga ke akhir hayat. Kepada kawan2 MK yang seangkatan dan masih tak kawin lagi cepat2 jangan lambat, coming to 30 this year.
Labels: edit post
5 Responses
  1. Ehem2.. dolok suka juak ngan Mawi tok.. tapi kebelakangan tok.. hehehe.. ktk paham2 jaklah... No komen...


  2. Aok..dolok2 suka juak ngan Mawi tok.. tapi nektok, sik suka gik dah. Pa nya dah jadi penyanyi. Zaman nya lom madak jadi penyanyi dolok suka mek. yerRRr pa jak la komen ku tok ehek ishkk..


  3. Itadha Says:

    Mena kata kitak ya onggon, lamak2 lalu sik best...Audio tok baruk bagun dari tido kali...ngigo ka apa?


  4. Anonymous Says:

    poyo je mawi..
    bkn bgs mn pn..
    tgk la nti ape yg akan terjadi pd mawi &ekin...


  5. Itadha Says:

    semua orang harapkan pekahwinan berkekalan...